تشک طبی یکی از مهم‌ترین اجزای کالای خواب است که باید بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و تولید شود. قبل از انتخاب بهترین تشک طبی باید بدانید که تشک‌های طبی انواع مختلفی دارند که هم برای کاربرانی که علاقه به خوابیدن روی تشک‌های سفت دارند مناسب هستند و هم در تسکین دردهای مزمن عضلانی، دیسک کمر و گردن نقش بسیار مهمی دارند.

برخی از انواع تشک طبی نیز وِیژه افرادی هستند که تحت عمل جراحی کمر و گردن قرار گرفته‌اند. گفتنی است که داشتن اطلاعات کامل از نوع تشک طبی، باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود. چرا که لزوما گران‌ترین تشک همان تشک مناسب شما نیست. تشک‌ها بر مبنای پارامترهایی مانند وزن کاربر، سلیقه، نوع درد و… طبقه بندی می‌شوند. در ادامه به بررسی جامع 8 مدل بهترین تشک طبی 2024 می‌پردازیم.

روش انتخاب بهترین تشک طبی

روش انتخاب بهترین تشک طبی

برای انتخاب بهترین تشک طبی چند پارامتر مهم وجود دارد که باید آنها را بدانید. بودجه، وضعیت فیزیکی و جسمانی، وزن و سلیقه خوابیدن از مهم‌ترین نکات در انتخاب تشک‌های طبی هستند. اگر بودجه کمی دارید باید تشک‌هایی با ارتفاع کم و بدون پد را انتخاب کنید.

هر چه ارتفاع تشک بیشتر شود تحمل وزن و قیمت آن هم افزایش می‌یابد. همچنین برخی از تشک‌های طبی دارای پد (تشکچه اضافی) هستند که اندکی به نرم شدن تشک طبی کمک می‌کنند. چرا که تشک‌های طبی سطح سفتی دارند تا ارتعاشات و تکان‌های روی تشک را مهار کنند. برخی از تشک‌های طبی فقط از فوم ساخته شده‌اند و هیچ فنری در آنها به کار نرفته است. در مقابل برخی دیگر از ترکیب فوم و فنر تولید شده‌اند که سطح آنها کمی نرم‌تر است.

تشک‌های طبی که سطح بسیار سفتی دارند بیشتر مناسب افرادی هستند که تحت عمل جراحی در نواحی کمر و گردن قرار گرفته‌اند. تشک‌های طبی ترکیبی فوم و فنر نیز مناسب افرادی هستند که از دردهای مزمن کمر و گردن رنج می‌برند و به دنبال تسکین آن هستند. این دسته برای افرادی که علاقه به تشک‌های سفت دارند هم مناسب هستند.

لیست بهترین تشک طبی

تشک طبی فیور پددار برند یونیک جزو بهترین تشک‌های طبی

برند یونیک یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید کننده کالای خواب و تشک در کشور است. استفاده از ماشین آلات به روز و دوخت و دوز منظم تشک و همچنین استفاده از پارچه و مواد اولیه درجه یک از دیگر ویژگی‌های محصولات برند یونیک است.

تشک طبی فیور از برند یونیک از نوع ارتوپدیک (طبی) با درجه سفتی آن ۸ از ۱۰ است که تشکی سفت محسوب می‌شود. این تشک از جمله بهترین تشک طبی قابل خرید در بازار است. دانستن میزان سفتی و نرمی تشک به عنوان مهم ترین جزو کالای خواب، کمک شایانی به کیفیت خواب شما می‌کند.

این تشک یونیک دارای یک پد (تشکچه) اضافی دوخته شده بر روی محصول از جنس لاتکس است که آن را اندکی نرم می‌کند. این تشک مناسب کمر درد، دیسک کمر و آرتروز گردن است. همچنین مناسب افرادی است که تحت عمل جراحی ستون فقرات، گردن و… قرار گرفته‌اند.

یکی از ویژگی‌های مهم این تشک قیمت مناسب و رقابتی آن است. برای اطلاع از قیمت، مشخصات فنی کامل و خرید روی محصول کلیک کنید.

انواع بهترین تشک طبی

تشک طبی Roza از برند یونیک

تشک طبی Roza برند Unique از نوع ارتوپدیک با درجه سفتی ۹ از۱۰ است که تشکی بسیار سفت محسوب می‌شود. در این مدل تشک یونیک فنر به کار نرفته است و به جای آن از فوم‌های فشرده و با دوام و همچنین لایه های پُلی اورتان استفاده شده است.

این تشک طبی مناسب افرادی است که بنا بر توصیه پزشک باید از تشک های بسیار سفت استفاده کنند و تحت عمل جراحی قرار گرفته اند. تشک رزا یکی دیگر از انواع بهترین تشک طبی است. برای اطلاع از قیمت، مشخصات فنی کامل و خرید روی محصول کلیک کنید.

8 مدل بهترین تشک طبی 2024 را بشناسید / مشخصات فنی + خرید

تشک طبی Comfort دکتر شولز جزو لیست بهترین تشک طبی

برند دکتر شولز یکی از با کیفیت‌ترین تشک‌های تولید شده در ایران و تحت لیسانس شرکت دکتر شولز آلمان است.

تشک طبی Comfort دکتر شولز از نوع ارتوپدیک (تمام طبی) با درجه سفتی ۸ از ۱۰ و سفت است. هسته این تشک طبی از نوع پلاستو فوم فشرده است که در دو سمت آن از لایه ترمو فلت با فشردگی ۲۴۰۰ گرمی استفاده شده است.

این تشک دکتر شولز برای استفاده افرادی که تمایل به استفاده از تشک‌های سفت دارند و یا افرادی که بنا بر توصیه پزشک باید از تشک‌های سفت استفاده کنند مناسب است. این تشک از لحاظ قیمتی یک تشک میان رده محسوب می‌شود و جزو لیست بهترین تشک طبی در بازار است.

این محصول تحمل وزنی برابر با ۱۴۰ کیلوگرم  (هر نفر) را دارد. ارتفاع این تشک ۳۰ سانتی‌متر و دارای ۱۰ سال ضمانت تعویض است. برای اطلاع از قیمت، مشخصات فنی کامل و خرید روی محصول کلیک کنید.

8 مدل بهترین تشک طبی 2024 را بشناسید / مشخصات فنی + خرید

تشک طبی Hard دکتر شولز

تشک طبی Hard دکتر شولز از نوع ارتوپدیک (تمام طبی) با درجه سفتی ۹ از ۱۰ و بسیار سفت است. این تشک دکتر شولز برای استفاده افرادی که تمایل به استفاده از تشک‌های سفت  دارند و یا افرادی که بنا بر توصیه پزشک باید از تشک‌های سفت استفاده کنند مناسب است. تشک هارد جزو محصولات اقتصادی اما با کیفیت است و در لیست بهترین تشک طبی قرار می‌گیرد.

هسته تشک طبی Hard از نوع پلاستو فوم فشرده است که در دو سمت آن از لایه ترمو فلت با فشردگی ۲۴۰۰ گرمی استفاده شده است.

تشک طبی آکسون مدل تراست

تشک طبی آکسون مدل تراست

تشک طبی آکسون مدل Trust از سری تشک های ارتوپدیک مجموعه آکسون با سطح نسبتا سفت می باشد. که با تکنولوژی فنرهای میکرو به همراه تقویت کننده های M و با بکارگیری لایه های اسفنج با دانسیته بالا و فوم های ترموفیوز و ترموفلت از ایجاد ارتعاشات اضافه در تشک جلوگیری کرده و می تواند فشار های وارده بر بدن در اثر وزن را در سطح تشک به طور یکنواخت توزیع نماید.

که این امر از آسیب به اندام های داخلی بدن جلوگیری و از ستون فقرات هنگام خواب حمایت می کند. تشک تراست یکی از انواع بهترین تشک طبی در بازار است.

تشک مموری فوم طبی آکسون مدل Ocean

تشک مموری فوم طبی آکسون مدل Ocean

تشک مموری فوم طبی آکسون مدل Ocean جزو تشک‌های فول ارتوپدیک طبی شرکت آکسون و یکی از انواع بهترین تشک طبی در بازار است.

به کارگیری پد مموری فوم در یک سمت تشک با قابلیت انطباق با شکل و فرم بدن نسبت به وزن و درجه حرارت بدن در نواحی مختلف از لرزش و ارتعاشات اضافه جلوگیری کرده و در نهایت تشکی کاملا طبی با پوشش دهی بهتر آناتومی بدن را فراهم می کند. این تشک در سطح دیگر با کمک مموری فوم در سطح پایینی فرم پذیری بهتر به همراه سفتی نسبتا بالاتر را دارا می باشد.

این محصول برای استفاده افراد سنگین وزن که تمایل به استفاده از تشک‌های مموری فوم دارند و یا افرادی که بنا بر توصیه پزشک باید از تشک های مموری فوم استفاده کنند بسیار مناسب است. این محصول از لحاظ طبی برای افرادی با سابقه دردهای عضلانی، کاملا کاربردی و مفید است.

قیمت بهترین تشک طبی

تشک طبی مدل Airstream برند لمینیک

این تشک از نوع ارتوپدیک (تمام طبی) با درجه سفتی ۸ از ۱۰ و سفت است. این تشک گزینه‌ای بسیار مناسب است چه برای افرادی که درد مزمن کمر و گردن دارند چه افرادی که علاقه به استفاده از تشک‌های سفت دارند.

در این تشک طبی هیچ فنری به کار نرفته است و در عوض فوم فشرده و با کیفیت وظیفه پشتیبانی از ستون فقرات و مفاصل را بر عهده دارد. این تشک نیز یکی از بهترین تشک طبی در بازار است.

این محصول برای استفاده افراد سنگین وزن که تمایل به استفاده از تشک‌های سفت  دارند و یا افرادی که بنا بر توصیه پزشک باید از تشک های سفت استفاده کنند مناسب است.

تشک طبی رویا مدل مدیکال 1

تشک طبی رویا مدل مدیکال 1

تشک طبی رویا مدل مدیکال 1 با تولید اسفنج به صورت بسیار تخصصی برای محصولات خود، در واقع برای تولیدات تشک خود از اسفنج با بهترین کیفیت استفاده می‌نماید. استفاده از فرمولاسیون اختصاصی و خلاقانه در تولید اسفنج، این اطمینان را ایجاد خواهد نمود که محصولاتی با کیفیت بالاتر و با عمر مفیدی بیشتر ازآنچه در بازار وجود دارد تولید و عرضه گردد. تشک های طبی رویا یکی از انواع بهترین تشک طبی در بازار هستند.

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه انتخاب تشک گزارش How too choose a mattress

مطالب مرتبط