7 راه برای افزایش طول عمر تشک

خواب راحت یکی از مهمترین مواردی است که هر فرد برای تجربه زندگی سالم به آنها نیاز دارد. در صورتی که کیفیت خواب افزایش یابد، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن کاهش پیدا می‌کند و افراد عملکرد بهتری در طول روز خواهند داشت. برای اینکه بتوانید خواب راحتی را تجربه کنید، باید به سراغ کالای خواب مناسب بروید. تشک یکی از مهمترین کالاهایی است که می‌تواند خواب راحتی را برای شما رقم بزند. بدین منظور، باید به 7 راه برای افزایش طول عمر تشک توجه داشته باشید.

روش‌های متعددی برای افزایش طول عمر تشک وجود دارند که از مهمترین آنها می‌توان به شستشوی مرتب ملحفه، چرخاندن مرتب تشک، عدم پریدن از روی تشک، عدم قرار دادن تشک در معرض نور خورشید و شستشوی مناسب و اصولی اشاره کرد. هر چقدر به این موارد بیشتر پایبند باشید، به همان اندازه می‌توانید از تشک خود برای مدت بیشتری استفاده نمایید. در این مطلب راه های نگهداری و افزایش طول عمر تشک پس از خرید تشک را بیان میکنیم.

افزایش طول عمر تشک

راه های نگهداری و افزایش طول عمر تشک

افزایش طول عمر تشک اهمیت زیادی دارد. زیرا تشک محصولی است که شما در طول خواب بر روی آن دراز می‌کشید و اگر کیفیت مناسبی نداشته باشد، ممکن است باعث بروز مشکلات مناسبی شود. یکی از مهمترین مواردی که در زمان استفاده از تشک باید به آن توجه داشته باشید، مراجعه به برندهای معتبر بازار است. زمانی که تشک خود را از برندهای معتبر بازار تهیه می‌کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که تمامی استانداردها در ساخت آن به کار رفته‌اند و می‌توانند به شما کمک کنند بدون نگرانی از آن استفاده کنید. در ادامه به معرفی 7 راه برای افزایش طول عمر تشک می‌پردازیم.

افزایش طول عمر تشک

از محافظ تشک استفاده کنید

یکی از مهمترین مواردی که در 7 راه برای افزایش طول عمر تشک باید به آن اشاره کنیم، استفاده از محافظ تشک است. محافظ تشک یک لایه محافظ بر روی تشک قرار می‌دهد و اگر شما با تن عرق کرده بر روی این تشک دراز بکشید، عرق شما به تار و پود تشک آسیب وارد نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود که برای مدت طولانی قابل استفاده باشد. محافظ تشک باید از نخ و کتان باشد. در صورتی که محافظ از مواد پلاستیکی ساخته شده باشد، می‌تواند به ساختار تشک آسیب وارد کند.

افزایش طول عمر تشک

شست وشوی مرتب ملحفه

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با 7 راه برای افزایش طول عمر تشک باید به آن بپردازیم، شستشوی مرتب ملحفه‌هاست. بهتر است بدانید محلفه‌ها از جمله کالاهای خواب هستند که در زمان استراحت بر روی خود می‌کشیم. اگر ملحفه‌ها کثیف باشند، این کثیفی به ساختار تشک انتقال پیدا می‌کند و همین امر منجر به بروز مشکلات زیادی می‌شود. آلرژی و حساسیت پوستی از جمله مواردی هستند که در زمان استفاده از ملحفه‌های کثیف به وجود می‌آیند و همین امر مشکلات زیادی را برای شما به وجود خواهد آورد.

افزایش طول عمر تشک

چرخاندن مرتب تشک

در ادامه پرداختن به 7 راه برای افزایش طول عمر تشک، باید به چرخاندن مرتب تشک اشاره کنیم. بهتر است بدانید هر چیزی که به صورت ساکن در یک جا باقی بماند، به زودی به محل مناسبی برای تجمع حشرات تبدیل می‌شود. همچنین، ممکن است تشک ساکن بوی بدی بگیرد و این مسئله به زودی ساختار تشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای اینکه بتوانید بوی بد تشک را از بین ببرید، باید آن را مرتب بچرخانید. توصیه می‌شود هر ما تشک را تکان دهید و آن را بچرخانید. این مسئله به شما کمک می‌کند هوا را درون آن جاری سازید و از کاهش طول عمر تشک جلوگیری کنید.

افزایش طول عمر تشک

از پریدن روی تخت خود داری کنید

برخی از افراد از تخت برای نشستن استفاده می‌کنند. همچنین، برخی از افراد برای بازی یا سرگرمی دائما بر روی تشک می‌پرند و این مسئله باعث می‌شود که فنرهای داخلی تشک آسیب ببینند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند. برای اینکه بتوانید از آسیب به تشک جلوگیری کنید، باید آن را به درستی مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که متوجه شدید بخشی از تشک دچار فرورفتگی شده است، باید بدانید که آن بخش از تشک آسیب دیده است و حتی ممکن است فنرهای آن دچار شکستگی شده باشند.

افزایش طول عمر تشک

مراقب تشک در هنگام جا‌به‌جایی باشید

همه ما ممکن است خسته شویم و تصمیم بگیریم که تشک و تخت خود را جابجا کنیم. در اینجاست که یکی از 7 راه برای افزایش طول عمر تشک نمایان می‌شود. تشک معمولا وزن زیادی دارد و جابجایی آن دشوار است. بهتر است کسانی این کار را انجام دهند از کسانی که نیروی کافی کمک بگیرند. مراقب باشید که در طول جابجایی تشک شما به محل‌های مختلف برخورد نکند. به ویژه، اگر تشک به یک شی نوک تیز برخورد کند، ممکن است ساختار آن آسیب ببیند و از بین برود. در این زمینه، محتاطانه عمل کنید تا طول عمر تشک ر افزایش دهید.

افزایش طول عمر تشک

تشک را در معرض نور خورشید قرار دهید

در ادامه بررسی 7 راه برای افزایش طول عمر تشک ، باید به یک مسئله بسیار مهم توجه داشته باشید. ممکن است گاهی حشرات و جانوران موذی به درون تشک بروند و همین امر باعث می‌شود که تار و پود تشک از بین برود و مشکلات زیادی در ساختار آن به وجود بیاید. برای اینکه بتوانید از این کار جلوگیری کنید، باید تشک را روبروی خورشید قرار دهید. البته نباید این کار را به صورت دائمی انجام دهید. زیرا ممکن است تشک دچار پوسیدگی شود. در طول ماه، باید تشک را به مدت 15 تا 20 دقیقه در جلوی خورشید بگذارید.

افزایش طول عمر تشک

شست‌و‌شو مناسب و اصولی

در پایان اشاره به 7 راه برای افزایش طول عمر تشک ، باید به شست‌وشوی مناسب و اصولی تشک اشاره کنیم. شست‌وشوی تشک یک کار بسیار اصولی است و ممکن است شما نتوانید این کار را در خانه انجام دهید. به همین منظور، بهتر است شست‌وشو تشک را به کسانی بسپارید که در این زمینه تخصص دارند. اگر خودتان تشک را بشویید، ممکن است فنرهای درون تشک از بین بروند و در نتیجه، طول عمر تشک کاهش پیدا خواهد کرد. تشک خود را برای شستشو به یک محل معتبر بسپارید و باید قبل از این کار، نمونه کارها را مشاهده کنید و اطمینان داشته باشید که کار به خوبی انجام می‌شود.

مطالب مرتبط