افرادی که زمان تعویض تشک آن ها فرا رسده یا کسانی که می خواهند برای اولین بار اقدام به خرید تشک کنند، همواره با این سوال روبرو می شوند : کدام مارک تشک بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال و با توجه به اهمیت کیفیت تشک در خواب، باید اطلاعاتی را از وضعیت بازار تشک در ایران داشته باشید.
در واقع باید گفت که چند نکته مهم و اطلاع یافتن از آن ها گزینه ای مهم تر از مارک تشک به شمار می آیند! اما این نکات چه هستند؟

چگونه تشک مناسب خود را انتخاب کنیم؟

نکات مهم در انتخاب تشک

-وضعیت جسمانی
اگر شما تحت عمل جراحی کمر یا گردن قرار گرفته اید یا از درد های مزمن در این نواحی رنج می برید فقط باید از تشک های طبی استفاده کنید. این نوع از تشک بسیار سفت است و باعث می شود فشاری روی نواحی کمر و گردن بر اثر فرو رفتن ایجاد نشود.
این تشک برای افراد معمولی مناسب نیست و سفت بودن آن ها ممکن است شما را دل زده کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تشک مموری فوم و تشک ارتوپدیک کلیک کنید.

-وزن و سلیقه
وزن یک عامل بسیار مهم و کلیدی در انتخاب تشک است. اگر وزن شما بالای 50 کیلوگرم است به هیچ عنوان نباید از تشک های نرم و فنری استفاده کنید چرا که این نوع از تشک ها صرفا برای کودکان و یا وزنهای پایین طراحی و ساخته شده اند. اگر موارد بالا شامل حال شما نمی شود، بهترین انتخاب برای شما تشک های Comfort که در ایران با نام های طبی فنری، فنرپاکتی یا فنر منفصل شناخته می شوند.

مطالب مرتبط :   تشک پنبه بهتره یا پشم؟

این تشک ها نه خیلی سفت هستند که آزار دهنده باشند و نه خیلی نرم که فرو بروند و باعث فشار روی نواحی مختلف بدن شوند.
این تشک ها به معنای واقعی راحت هستند و در صورت جابه جایی بدن روی آن به هیچ وجه احساس تکان خوردن و ارتعاشی را حس نمی کنید. این تشک برای زوج ها بسیار ایده آل است.

مطالب مرتبط :   چگونه خواب آرام و راحت داشته باشیم؟

مراقب تشک های تقلبی باشید!

در سالیان اخیر که اهمیت تشک، کالای خواب و سلامت خواب در ایران بالا رفته است، عده ای از افراد سودجو، متقلب و کلاه بردار اقدام به تولید تشک های تقلبی کرده و آن را با قیمت های بسیار پایین به بازار عرضه می کنند که با این که شامل گرانتی است در صورت بروز مشکل دیگر آن ها را نخواهید یافت!

اما آن ها چگونه این محصولات را تولید می کنند و چرا به آن تشک تقلبی گفته می شود؟

یک تشک مناسب و استاندارد دارای پارچه رویی نرم و ضد حساسیت است که باعث عدم تعریق و بروز بیماری های پوستی می شود.
در داخل تشک ها از لایه های مختلف و فنر استفاده می شود. لایه های آن شامل موادی مانند نمد مخصوص، ابر فوق فشرده، فوم مخصوص و… است که باید همگی تراکم و کیفیت لازم را برای استاندارد شدن داشته باشند و قطعا دارای عمر مفیدی هستند که حاصل آن یک گارانتی معتبر است.

راهنمای خرید تشک

افراد سودجو و کلاه بردار تشک های قدیمی که یا دور انداخته شده اند یا به عنوان تعویض با تشک نو از خانه های مردم جمع کرده اند را به کارگاه های زیر زمینی خود منتقل می کنند. سپس آن را می شکافند و لایه های میانی تشک را که عمر مفیدشان تمام شده است کمی تقویت می کنند تا در نگاه اول فرو رفته به نظر نرسند. سپس محصول را با یک پارچه بی کیفیت و بی دوام روکش می کنند و روانه بازار می کنند.

مطالب مرتبط :   برای کودک تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟

برای اطلاع از قیمت تشک طبی و خرید تشک هتلی کلیک کنید.

مطالب مرتبط :   ویژگی های بالش محافظ پشت کمر (کوچک)

حال آن که عمر مفید لایه های آن از بین رفته و دیگر خاصیت خود را از دست داده اند و بعد از چند شب استفاده فرو می روند.
این تشک ها همچنین می توانند ناقل بیماری ها و ویروس های به جا مانده بر اثر کهنگی یا ناقل بودن مصرف کنندگان قبلی است.
همچنین این تشک ها باعث بروز یا تشدید کمر درد و گردن درد شما می شوند چرا که فرو می روند و بدن شما را حمایت نمی کنند.
شما باید حسابی مراقب این شیادان در حال تکثیر باشید. تشک خود را صرفا از مراکز یا وب سایت های معتبر با ارایه گواهی استاندارد و ضمانت مطمعن تهیه کنید.

تمامی برندهای مطرح و استاندارد هم دارای نقاط قوت و ضعف خود هستند و ممکن است محصولی از یک برند معروف با قیمت بسیار بالا کارایی مشابهی را با محصولی از برند دیگر داشته باشد و شما بی دلیل پول خود را هدر دهید. کارشناسان Ekhab با تخصص در این زمینه و مشاوره رایگان بهترین محصول مناسب شخص شما را ارایه می دهند.

مطالب مرتبط