روتختی راه راه هتلی به علت سادگی و زیبایی منحصر به فردش این روزها مورد توجه زیادی قرار گرفته است. روتختی یکی از مهم‌ترین ملزومات کالای خواب است که باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا ضامن یک خواب راحت و استاندارد باشد. روتختی راه راه هتلی در رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی در بازار موجود است که ممکن است همه آن‌ها کیفیت مناسبی نداشته باشند. در ادامه گزارش به بررسی چند مدل روتختی هتلی شیک و مناسب می پردازیم.

جنس روتختی راه راه هتلی

روتختی راه راه هتلی

روتختی راه راه هتلی از پارچه‌های با جنس‌های مختلف تولید می‌شود که مسلما همه آن‌ها برای شما مناسب نیستند. پس بهتر است قبل از خرید روتختی راه راه هتلی، بدانید که باید چه نوعی را تهیه کنید. در ادامه به چند نوع محبوب و با کیفیت این نوع روتختی‌ها اشاره می‌کنیم.

روتختی راه راه هتلی تمام پنبه

یکی از پارچه‌های متداولی که روتختی راه راه هتلی را با آن تولید می‌کنند، پارچه های راه راه تمام کتان هستند. همان‌طوری که از نام‌شان پیداست، پارچه‌های تمام پنبه ای بسیار نرم و لطیف هستند. مزایای استفاده از این نوع روتختی‌ها چیست؟

بررسی و خرید روتختی راه راه سفید پنبه ای

مزایای روتختی راه راه پنبه‌ای

استفاده از پنبه زیاد در پارچه باعث می‌شود که شما به هیچ وجه عرق نکنید و برخورد پارچه با پوست شما نیز باعث انتقال یک احساس لطیف و دلنشین شود.

یکی دیگر از خواص روتختی راه راه هتلی پنبه‌ای، تنظیم خودکار دمای بدن است. به طوری که شما در زمستان‌ها احساس گرمی دلنشین و در تابستان ها احساس خنک بودن خواهید داشت. البته این مورد یکی از خواص طبیعی و ذاتی پارچه‌های پنبه‌ای است.

مطالب مرتبط :   چگونه درد دیسک کمر را کاهش دهیم؟

همچنین پارچه‌های پنبه ای منافذ خوبی برای عبور و مرور جریان هوا دارند که باعث می‌شود شما هرگز عرق نکنید. اما روتختی‌های پنبه‌ای معایبی هم دارند؟ بله قطعا!

معایب روتختی راه راه هتلی پنبه‌ای

روتختی راه راه هتلی پنبه‌ای هر چه قدر که لطیف و با کیفیت هستند، در مقابل شستشو دوام خوبی ندارند. به علت استفاده از حجم بسیار زیاد پنبه در این نوع پارچه‌ها، شستشوی مداوم این نوع پارچه‌ها باعث آب رفتن و دون دون شدن روتختی می‌شود. البته اگر زیاد اهل شستشو نیستید این مورد نباید چندان مشکلی برای شما ایجاد کند. اما این مورد برای هتل‌ها یا افراد حساس‌تری که بیشتر از ماهی دو بار اقدام به شستن روتختی می‌کنند، شاید چندان خوشایند نباشد.

مطالب مرتبط :   راهنمای خرید تشک

قیمت بالا نیز یکی دیگر از معایب روتختی‌های پنبه‌ای است. در واقع گران‌ترین پارچه‌های موجود در بازار همین نوع تمام پنبه‌ای است. روتختی راه راه هتلی پنبه ای در رنگ های مختلفی مانند سفید، شیری، طوسی، بِژ، زرشکی و… تولید می‌شود.

در نهایت توصیه می‌شود اگر مشکلی در بودجه خرید و همچنین تعویض کمی زود هنگام‌تر روتختی خود را ندارید، نوع پنبه‌ای را انتخاب کنید. چرا که کیفیت و لطافت پنبه هیچ جایگزین و مشابهی ندارد!

روتختی راه راه هتلی پنبه-ویسکوز

روتختی راه راه هتلی

بدون شک می‌توان گفت در حال حاضر مقرون به صرفه‌ترین نوع روتختی راه راه هتلی همین مدل پنبه-ویسکوز است. تارهای این نوع روتختی‌ها از پنبه و پود آن از ویسکوز بافته می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا این نوع روتختی‌ها لطافت پنبه و استحکام ویسکوز را با هم داشته باشند. اما مزایا و معایب روتختی راه راه هتلی پنبه-ویسکوز چیست؟

مطالب مرتبط :   کالای خواب چیست، شامل چه اقلامی است و چه تاثیری در خواب ما دارد؟

بررسی و خرید روتختی راه راه پنبه-ویسکوز

مزایای روتختی راه راه پنبه-ویسکوز

ویسکوز نوعی الیاف مصنوعی است که تا حدودی نرمی و لطافت پنبه را دارد اما استحکام آن خیلی بیشتر است. پارچه‌های پنبه-ویسکوز هم لطافت خوبی دارند و هم استحکام آن‌ها بالا است. هر چند لطافت پارچه‌های تمام پنبه را ندارند اما باز هم نرمی قابل قبولی دارند. مهم‌ترین مزایای روتختی راه راه هتلی پنبه-ویسکوز، دوام بسیار بالا در مقابل شستشو و همچنین قیمت مناسب آن‌ها است.

از طرف دیگر این نوع روتختی راه راه کمی هم براق است و باعث می‌شود تا جلوه فوق العاده‌ای به اتاق شما ببخشد.

مطالب مرتبط :   انواع کالای خواب را بشناسید و بعد بخرید!

روتختی راه راه هتلی

معایب روتختی راه راه پنبه-ویسکوز

یکی از معایب روتختی راه راه پنبه-ویسکوز، کمی خشک بودن آن نسبت به نوع تمام پنبه‌ای است. این خشک بودن تنها در مقایسه با نوع پنبه‌ای نمود پیدا می‌کند. این کمی خشک بودن تنها برای افرادی که پوست بسیار زبری دارند یا بدن آن‌ها به دلایل مختلف، پوست پوست می‌شود ممکن است چندان خوشایند نباشد. چرا که چنین افرادی بهتر است از پارچه‌های تمام پنبه‌ای استفاده کنند.

اما به طور کلی این نوع روتختی راه راه هتلی با توجه به قیمت مناسب، کیفیت بالا و جلوه ویژه آن، ارزش خرید بالایی دارد و در رنگ‌هایی مانند سفید، طوسی، زرشکی، یشمی و… تولید می‌شود.

بررسی و خرید انواع تشک طبی

روتختی راه راه هتلی تمام پلی استر

یکی دیگر از انواع روتختی راه راه هتلی، نوع تمام پلی استر (پلاستیک) آن است. این روتختی‌ها ظاهری شبیه به انواع پنبه‌ای و پنبه-ویسکوز دارند اما کافی است تا کمی روی آن‌ها دست بکشید تا متوجه تمام پلاستیکی بودن آن بشوید.

مطالب مرتبط :   نحوی خوابیدن در بارداری

این نوع پارچه‌ها بیشتر برای کاربری‌هایی مانند رومیزی و… مناسب هستند و اصلا برای استفاده در روتختی‌ها مناسب نیستند. این نوع پارچه‌ها باعث می شوند که شما به شدت عرق کنید و حتی دچار گُر گرفتگی شوید. همچنین این نوع پارچه برای پوست بسیار حساسیت زا است و بهتر است تا حد ممکن از خرید آن‌ها خودداری کنید.

Hotel Stripe Duvet Cover

مطالب مرتبط